2 Mart 2015 Pazartesi

Çelik sanat-çı!


Çelik...
90'larda 20 yaşında falan olanlar çok iyi bilirler...
Çelik o dönemin en büyük popstarlarındandır.
Daha Tarkan, günümüzdeki boyutta Tarkan değildir; "Kıl Oldum Abi" boyutundadır.
Ama Çelik, "Ateşteyim", "Meyhaneci", "Hercai", "Dilberim", "Yaman Sevda", "Bu Şehirde" gibi hitlerle ortalığı yıkmaktadır...
Sonra da güzel işler yaptı...
Hele İzel ile söylediği "Töre" şarkısı çok uluslararası niteliktedir.
İyi bir bestecidir Çelik...
Gene bir İzel yorumu olan Çelik bestesi "Kızımız Olacaktı" marş olmuştur bu ülkede.
Sonra uzaklaştı bir süreliğine müzik piyasasından.
Dönüşler yaptı ara-ara ama aradığını bulamadı...
Sanırım piyasa koşulları değişti, pop müzik anlayışı değişti...
Eğitimli bir müzisyendir Çelik aslında...
İşin mutfağını da bilmektedir...
Ama bu ülkede varolabilmek için "iyi" olmak yetmemektedir ne yazık ki...
Yoksa Fazıl Say gibi bir değer yok sayılır veya yok edilmeye çalışılır mı?
Çelik de kendince gündem yaratmaya çalışmış olabilir...
Daha önce de tiyatro sahnesinde travesti olmayı denemişti. Çok da yakışmıştı.
Bence takdir edilesiydi çabası. Çünkü heteroeksist bir toplumda ben travesti rolünü oynamam diyen sinemacı ve tiyatrocular bile var erkeklik raconlarına ters düşeceği için.
Çelik şimdi de yeni albümünün tanıtımı için çello ile çıplak poz vermiş.
Bana çok sanatsal geldi görselliği.
Ayrıca sporla kas yapan popçularınkinden çok daha estetik duruyor.
Ahlakçı bir dünyada da ahlakın bedenle alakalı olmadığına dair bir protesto niteliğinde benim için.
Alkışlıyorum Çelik'i.
Bana göre sanat adına çok sağlam, çelik gibi bir duruş ve ifade...
Sanatın layığıyla yapılmadığı bir ortama rağmen kabul edilemeyecek bir ifadeyle, çıplaklıkla ama sanatsal çıplakla varolma çabası...
Şu poz var ya... Çelik'in verdiği... Bugüne kadar sanat adına yapılan bir çok işten çok daha anlamlı....
Çünkü gerçekten çok estetik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder