2 Ekim 2014 Perşembe

Sevmek, sevişmek hata mı?


"Benim Adım Gültepe" dizisinde olaylar ne kadar saçma gibi gelse de toplumumuzun o kadar gerçekleri ki... Yani sadece geçmişteki bir durum değil, günümüzde de aynı bağnazlık devam ediyor. Konuyu fazla uzatmayacağım ve gene kadın üzerinden namus konusuna ve bu yüzden kadınların nasıl harcandığına, değersizleştirildiğine değineceğim.

Kadın seviyor, sevişiyor, üstüne öldürülesiye dayak yiyiyor, sonra da "ben hata yaptım" diyor. Çünkü kendini kime karşı savunacak ki? Herkes bu durumu, hatta mağdur konumdaki kadınlar bile hata olarak görüyor, hata olarak kabul ediyor. Ve kadının bu durumu hata olarak kabul etmekten, her türlüğü kötülüğe boyun eğmekten başka çaresi kalmıyor. Utandırıldığı ve bu yüzden sağlıklı bir insan gibi yaşayamayacağı için de utançla yaşamak yerine kendini imha etme yolunu seçiyor. Bu konuda en kestirme yol da intihar etmek.

Ben de kimseye bir şey anlatamam. Kaç kişi anlar ki insanların birbirinin sahibi olmadığını, olamayacağını. Yani kadınsan sahiplenilmek zorundasın. Çünkü kadın erkeğin namusudur! Ya namuslu olmak için kendini erkeğe teslim edeceksin, ya da namus konusunda öteki olacaksın. Çünkü en başta en yakınların seni öteki olarak görmeye başlıyor özgür olduğun zaman, özellikle bir kadın olarak nasıl yaşayacağına kendin karar verdiğin zaman. Kendin olmak demek öteki olmak demek, toplumsal olarak varolma hakkını teslime etmek demek...

Olmaz mı hiç kimse kimsenin sahibi olmasa, olmaz mı herkes hayatını istediği gibi yaşasa? Ben hayatımı istediğim gibi yaşıyorum da ne oluyor? Kime ne zararı var? Yani benimle sevgisini paylaşmak isteyenle özgürce sevgi paylaşımında bulununca, sevişince kim zarar görüyor, hangi ahlak zarar görüyor? Ahlak denilen şey, erkek egemen yapının çıkarı üzerine kurulmuş dayatmacılıktan başka bir şey değil oysa. Sevişmek ahlaksızlıksa, devletin nikah memurunun onayı ve evlenenlerin imzası mı ahlaklı hale getiriyor sevişmeyi?

Sevişenler başka, "ahlaksızlar" diye onları linç etmeye kalkanlar başka. Bunun açıklaması; insanların doğru ve yanlışa kendilerinin karar verememeleri, kendilerine dayatılanları harfiyen uygulamaya çalışmalarından başka bir şey olamaz. "Ben neden böyle başkalarının hayatlarına müdahale ediyorum" diye soramıyor insanlar kendilerine. Sorsalar zaten mantıklı bir açıklaması yok. Sevişmek ahlaksızlıksa ahlaksızlık, o kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder