24 Ekim 2014 Cuma

Kadının iffetlisi de öldürülüyor, iffetsizi de

Mutlu değilim. Yani bir şeyler yapmaya çalışıyorum, bir şeyler başarmaya çalışıyorum, küçücük yaşayarak elimden geldiğince mutlu olmaya da çalışıyorum ama uzakta da olsa bir can kaybı sebebiyle bütün güzellikler bitiyor benim için. Gene bir kadını kocası sokak ortasında 5 yerinden bıçaklayarak öldürüyor. Haberi okuduğum anda sanki hayat duruyor, her şey bitiyor benim için. Bir erkek kocası olduğu gerekçesiyle kadının yaşama hakkını elinden alıyor. Çünkü buna izin veriliyor. Kadınlar korunmuyor bu ülkede. Kadınların da bir insan olduğu öğretilmiyor çocuklara bu ülkede ve onlar da geleceğin erkeği olarak kadına değer vermiyor, onu insan yerine koymuyor ve kolaycacık öldürüyor. Evet kolaycacık. Kimse Leman Sam'a kızmasın. Koyun keser gibi kadın kesiyor erkekler. Karşılığı ne; 15 veya 20 yıl hapis. Çok adaletsiz bu erkek dünya. Eğer kadınlar erkeklerden daha güçlü olsaydı fiziksel olarak ve kadınlar erkekleri ödürseydi, gene 15-20 yıl mı hapis cezası verilirdi? Sanmıyorum. Erkekler kadınlara tecavüz ediyor, gerekçeleri "onlar fahişe"ydi. Devletin üst mercileri çıkıp da neden bir şey söylemiyor kadın konusunda? Çünkü kadın mağduriyeti kanıksanmış ve olasılık dahilinde görülen bir şey. Kadını erkeğe karşı iffetli ve namuslu hale getirmeye çalışan bir zihniyetten ne beklenebilir ki? Kim seçiyor heteroseksist bir zihniyeti; kadınların parmağı yok mu mağduriyetlerinde? Çocukların yetiştirilmesinde onların da payı var, seçimlerde onlarında oy hakkı var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder