25 Eylül 2014 Perşembe

Rasta-faryanizm nedir?


Biliyorum bazen bildiğim her şeyi paylaşmaya çalışıyorum. Elimde değil, seviyorum özellikle bilgi paylaşımını. Belki de çok önemli şeyler de değil paylaştıklarım... Her gün yaptığım gibi moda sitelerini dolaşırken rastalı bir modelle karşılaştım. Neydi bu rasta? Saç modeli de, nerden gelmişti, var mıydı bir anlamı? Rasta diyince de aklımıza hep Bob Marley gelmez mi? Sahi Bob Marley niye o saç modelini seçmiştir? Dinliyoruz, seviyoruz ama bazı ünlülerin ideolojileri var mıdır, hayat felsefeleri nelerdir, görsel tarzları neyi ifade etmektedir diye o kadar ayrıntılı bir şekilde düşünmeyiz. Nasıl yıkıyorlar bu saçları acaba? Hadi yıkadılar, nasıl kuruyacak hiç açmadan? Wikipedia'ya bakıyorum; rastanın Rastafaryanizm'den geldiğini öğreniyorum. Hristiyanlık ve Yahudilik karışımı bir din ve bu dine bağlı düşünce biçimiymiş. Bu din Etiyopya'nın son imparatoru olan Haile Selassie'yi Tanrı'nın dünyadaki yansıması olarak görüyormuş ve Jamaika'da ortaya çıkmış. Bob Marley'in de bu dinin bir mensubu olduğunu okuyunca, rastalı saçının nedenini de öğrenmiş oldum. Bob Marley ile özdeşleşmiş Reggie müziğinin kaynağı da Rasta dininin ilahileriymiş. Rastalar saçlarını taramaz ve kesmezlermiş ve bir süre sonra rasta dediğimiz modele dönüşürmüş saç. Rastalar, Jah 'ın uzun tırnaklarıyla bir gün yeryüzünden alınıp cennete götürüleceklerine inanırlarmış. Rastalar, rasta saç modelinin moda bir şekilde kullanılmasına karşılarmış. Günümüzde tarz haline gelen rasta saç modelinin orjinal ismi Dreadlock'mış. Bu tarz bir saç yaptırdıktan sonra, saç açılamadığı için kazıtmak zorunda kalıyormuşsun vazgeçmek istersen eğer. Rasta bal mumu ile yapıldığı için yıkansa da koku da yapıyormuş saçlar havasız kaldığından.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder