27 Nisan 2014 Pazar

Demet Akalın'ın "Rekor"u!


Onunla ilgili müzik anlamında ilk aklımda kalan, TRT'de Ömer Önder'in sunduğu bir programa katılması ve Ömer Önder'in, "Bu kadar iyi bir şarkı söyleyebileceğini tahmin etmemiştim, şaşırttın beni" sözleriydi. "Sebebim" albümüyle iyi bir giriş yapmıştı müziğe. Mankenden de şarkıcı olabileceğinin o dönem için ilk örneğiydi. Sonra aradaki single'ı saymazsak 7 yıl ara verdi müziğe ve Pop Arabesk denilebilecek bir albümle müzik anlamında hatırlattı kendini. Hiç zaman kaybetmeden bir yıl sonra çıkardığı albümünden çıkış şarkısı olan Serdar Ortaç şarkısı "Bittim"le kendini ispat etti. Artık Demet akalın diye birisi vardı müzik dünyamızda. İki yıl sonra çıkardığı albümle artık Demet Akalın bir stardı. Ben artık denlemesem de İki yılda bir olmak üzere albüm çıkarmaya devam ediyor. Ülkemizin Bir numarası konumunda şu anda. Besteler önce ona gidiyor isim olduğu için. En çok konseri o veriyor, en çok o kazanıyor, en büyük rakibi Hande Yener'e fark atıyor...

Demet Akalın onca şarkıcı varken nasıl star oluyordu? Müziğimizin en iyisi o olduğu için mi zirvedeydi? En başta hedef kitlenin anlayabileceği tarzda sesine uygun tekerleme tarzı şarkılar söylüyordu. Pop Arabesk dedim ama Disko Arabesk yapıyor Demet Akalın. Kulağa hoş gelecek bizden melodileri günümüz sounduna uygun disko tarzının üzerine oturtuyor, bir iki de Arabesk ruhuna uygun yavaş şarkı söylüyor...  Birbirini tekrar eden bir müzik yapmasına rağmen nasıl oluyor da yıllardır bu kadar tutuluyor? Çünkü tutan tarzda müzik yapıyor. Arkada "şrak şrak" baslar, araya serpiştirilmiş "hart hart" efektler, genç kitleyi coşturacak klakson vari zarıltılar, üzerine herkesi havaya sokacak dar aralıklı melodiler.. Güçlü bir sesi yok ama sesinin rengi de insanı rahatsız etmeyecek seviyede. Şarkılarını sesine uygun olacak şekilde seçiyor. Sevilmesinin en önemli sebebi de, öyle nağme yapacak seslere ihtiyaç duymayan, hatta nağmeli şarkıları düz bir şekilde söyleyeni daha bir kabul edecek slogan sever kitlenin olması. Evet belki bana veya bazılarına hiç ama hiç hitap etmiyor olabilir Demet Akalın ama bir çoğunu mest ediyor ki tahtı hiç bırakmıyor.

Bana Demet Akalın şarkısı say deseler, "Sebebim" ve "Bittim"i sayabilirim. Demet Akalın albümü almıyorum. Müziğimizde neler yapılıyor diye her albümü dinlemeye çalışıyorum internet üzerinden. Çünkü ne sevdiğim tarz,  ne her albümü satın almaya imkanım var, ne de müzik şirketlerinin, sanatçılarının albümlerini tanıtım amaçlı gönderdikleri ve masasının üstü dinlenecek albümlerin yığıldığı bir müzik yazarıyım. Evet dinledim Demet Akalın'ın son albümünü. Ne mi anladım; Yıldız Tilbe'nin ne kadar iyi bir besteci olduğunu anladım "Ummadığım Anda" şarkısını duyunca. Albümün ismi gibi rekor kırıyor Demet Akalın yaptığı müzikle yıllardır zirvede olduğu için. Olumsuz eleştiriyi anlamsız bulacaktır mutlaka Demet Akalın. Çünkü yaptığı müziğe inanıyor ki yıllardır yapıyor. Talebin olması da bu inancını pekiştiriyordur dolayısıyla.

Bir de bu şu gerçek var; His meselesi. Mesela  bu günlerde Jack White'la kafayı bozmuş durumdayım ve Demet Akalın dinlemek... Gene de yanlış anlaşılmasın. Kötü demiyorum Demet Akalın'a. Gerçekten de tarzının en iyisini yapıyor. Hani diyorum ki, imkanlara kavuşmuşken müzik adına çıta yükseltilemez mi? Yükseltilebilir ama o zaman da zirvede kalınmaz değil mi? Lüzumsuz bir yazı yazdım sanırım. Üzgünüm! Müziğimizden memnuniyetsizliğimin tek sebebi tabiki de Demet Akalın değil ama bana göre kısaca "ofsayt" bir müzik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder