14 Nisan 2014 Pazartesi

Bir solukta Yeşim Salkım


Sevdiğim kadın vokallerinin bendeki yerini ifade etmeyi seviyorum.
Yeşim Salkım...
46. yaş gününü kutlayan sanatçının ilk albümünün üzerinden 20 yıl geçti.
Türk Pop'unun ikinci çıkışını yaptığı 90'lı yılların önemli vokallerinden; eğtimli ve sağlam yorumu olan şarkıcılarından.
Onu aslında daha albümü çıkmadan İzmir Fuarı'nda sahneye çıktığı zaman gazete haberlerinden tanıyordum.
Sonra "Ben Yolda Gönüllü Çıktım" dedi ve müziğimizdeki yerini aldı.
"Son Sigara" şarkısı çok sevildi.
Sonra İkinci albümü "Ferman"dan "Deli Mavi" dillerde marş oldu.
"Gönül Hırsızı" şarkısıyla köklerine döndü ve daha sonraki dönemlerde Balkan şarkılarına ağırlık verdiği bir albüm de yaptı.
Yeşim Salkım, Arnavut kökenli şarkıcı Dursun Salkım'ın kızıdır.
Sahne hakimiyeti çok güçlü bir şarkıcıdır ayrıca.
Eğitimini aldığı Türk Sanat Müziği'ne de, bu tarzda bir albüm yayınlayarak borcunu ödemiştir; Vefa Borcu.
10 stüdyo albümü, 5 single'ı ve 2 tane müzikal albümü olan Yeşim Salkım, Altın Portakal'lı sinema, müzikal ve dizi oyuncusudur da.
Bazı sanatçılara kendi müzik şirketinden prodüksiyonlar da yapmıştır.
Yeşim Salkım 90'lı yıllardaki etkisini yitirse de, oyunculukla beraber müzik yapmaya bütün hızıyla devam etmektedir.
Bana göre ses tekniği çok iyi ve özel bir ses olan sanatçı, değeri anlaşılamayanlardandır.
Özellikle son albümü "İstanbul'da Aşk" çok özgün bir çalışma olmasına rağmen güme gitmiştir.
2005'teki "Ayna" albümü de çok iyi olup değeri bilinmeyenlerdendir.
Müzik piyasasının kötü gidişatından dolayı, o da single çalışmalarına yönelmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder