11 Şubat 2014 Salı

Semiha Yankı keşke hep Pop söyleseymiş


Dün YouTube'da bir şeye bakarken Semiha Yankı'nın TRT çekimli "Yanıyorum" 45'liğiyle karşılaştım ve vuruldum tabi ki. Benim şöyle bir durumum vardır. Bir sanatçıyı sevmem için beni etkileyecek noktasını yakalamam gerekir. Semiha Yankı "Seninle Bir Dakika" ile Eurovision Türkiye'nin sembolüdür ülkemizin ilk temsilcisi olduğu için ama ben bir türlü ayılıp-bayılamamışımdır bu şarkıya çok güzel olmasına rağmen. Hatta, "Keşke ülkemizi Türkiye elemelerinden aynı puan alan ve kura çekilişinde kaybeden Cici Kızlar'ın 'Delisin' şarkısı temsil etseymiş" derim. Miş'li zamanda konuşuyorum, 5-6 yaşındaymışım çünkü o zaman ve hatırlamıyorum doğal olarak. Ama bu Semiha Yankı'yı sevmediğim anlamına gelmemeli. Çünkü çocukluğumda çok iyi hatırlıyorum "Sıcak Sımsıcaksın" şarkısını ve küt kesilmiş kısacık saçlı halini. Onun dışında yedi 45'liğinden hiçbirini bilmiyordum özel radyolarda 70'lerin Pop şarkıları, nostalji Pop Müzik programlarında çalınıncaya kadar. Semiha Yankı duyduğum bir-iki şarkı dışında Arabesk söyleyen bir şarkıcıydı. Zaten bildiğim kadarıyla pop albümü de yok. Piyasada da Arabeskle yer edinmiştir. Oysa "Kara Sevda", "Yaz Deftere", "Gülmek İçin Yaratılmış" gibi hit olan ve sevdiğim 45'lik şarkıları vardır. Ama düne kadar, yani ben doğmadan önce Los Bravos'un söylediği "Black is Black" şarkısının Fikret Şenes tarafından Türkçelendirilen "Yanıyorum"un TRT çekimli görüntüsünü görünceye kadar top'ım değildi Semiha Yankı. Ama o hali Semiha Yankı'nın ruhunu gösterdi bana ve çok sevdim. Belki de 60'ların, 70'lerin Disko soundunu çok sevmem etkili oldu. Aslında müzik kulağa hitap eden ve kulağa hoş gelen güzel seslerdir, işitsel bir şeydir ama bazen küçük bir görüntü o güne kadar göremediğimiz bir şeyleri yakalamamızı sağlayabiliyor. Yani sanatçının dışarıya yansıyan tarzı ister istemez bazen önyargılara sebep olabiliyor. Tarz derken müzik tarzından bahsediyorum, yanlış anlaşılmasın. İşte TRT çekimli "Yanıyorum" da Semiha Yankı'yı içime sinecek bir şekilde keşfetmemi sağladı. Ayrıca sanki genizden çıkıyormuş gibi çok özel bir ses rengi de vardır Semiha Yankı'nın. Keşke Semiha Yankı hiç Arabesk söylemeseymiş, keşke eski TRT hiç değişmeseymiş de Pop Müziğinin koşulları devam etseymiş. Pop veya Rock diye günümüzde Arabeski yutturamazlardı bize o zaman. Müziğimiz Rock dönemi yaşıyor ama Rock mu, Arabesk mi belli değil.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder