5 Şubat 2014 Çarşamba

Saadet Sun nerede?!


Bazı sanatçılara karşı zaafım var. Bunun nedeni seslerinin güzelliği, özel bir ses rengine sahip olmaları veya ses tonlarının bana hitap etmesi de olabilir. Bir de tesadüf müdür bilmiyorum benim sevdiğim sanatçılar öyle herkesin ayılıp-bayılmadığı sanatçılar oluyor. Ama esaslı bir duruşları da oluyor, bana göre tabi. Sanırım Batı, operet, müzikal tarzı ses ve yorumları sevmemle de alakalı. Mesela Saadet Sun. Çocukluğumda TRT'de bayağı çıkardı ekranlara. O dönemler tabi çok etkisi altında değildim Saadet Sun'un. Ne zaman yetişkin tarzda müzik dinlemeye başladım, o zaman farkına vardım bir şeylerin. Saadet Sun da değeri anlaşılamayan sanatçılardandır ki onunla ilgili koskoca internette bile pek fazla bir şey bulamıyorsun. Sanat hayatına Şehir Tiyatroları'nda başlamış. Sahnede ilk defa tiyatro sahnelerinde bir operette şarkı söylemiş ve şarkıcılık hayatına 1967'de Batı Kulüp'te başlamış. Yedi 45'liği ve kaset döneminden bir albümü olan sanatçı 1979'da da Eurovision elemelerine katılmış. En bilinen şarkısı bir Sezen Aksu şarkısı olan "Yeter ki"dir. Keşke 45'likleri ve albümü CD üzerine aktarılsa da tekrar dinleyebilsek, kalıcı hale gelebilse müziğimiz adına.

http://www.youtube.com/watch?v=vULSyNkT48g

1 yorum: