5 Ocak 2014 Pazar

Eşcinsel olmayı ben seçmedim, sadece şanslıydım

Eşcinsel olmayı ben seçmedim, sadece şanslıydım. Bu sözün anlamından şunu çıkarabiliriz değil mi? Eşcinsellik bir seçim olmadığı gibi kötü bir şey de değil. Hatta herkesin olmak istediği bir şey de, eşicinsel doğanlar şanslı kişiler. Tabi burada homofobiye karşı eşcinsellere destek vermek amacıyla bir ironi söz konusu ama eşcinsel doğdukları için niye kendilerini şanslı hissetmesin ki eşcinseller? Şanssızlıkları, olsa olsa homofobik bir dünyada doğmuş olmaları olsa gerek. Çünkü bir insanın A şeklinde veya B şeklinde sevmesinin kendisine nasıl bir zararı olabilir ki? Sevme yöneliminin kendi cinsine olması dışında heteroseksüellerden bir farkları yok ki eşcinsellerin. Yani doğanın bir yapısı var ve insanlar da ona uygun olarak da eşcinsel veya heteroseksüel olarak doğuyorlar. Yani yapısal olarak öyle veya böyle doğmanın avantajı veya dezavantajı olamaz. Olsa bile yapılabilecek bir şey yok. O yapıya uygun şekilde yaşama yollarını öğreniyorsun. Ama içinde yaşadığımız kültürün erkek egemen olması, erkekliğin tam karşısında yer alan eşcinselliği dezavantajlı konuma sokuyor. Yani eşcinsellerin şassızlığı, heteroseksistlerin ele geçirdikleri bir dünyada doğmuş olmaları. Homofobi olmasa, heteroseksist bir dünyada eşcinsel olmak gerçekten çok şanslı bir durum. Çünkü heteroseksüellerin heteroseksist bir dünyada yerine getirmeleri gereken mecburiyetler var. Heteroseksist düzene karşı çıkan heteroseksüeller yok değil ama heteroseksüel olmaları, heteroseksist sistemi kabul etmelerini kolaylaştırıyor. Eşcinseller heteroseksizmin mecburi sorumluluklarına tabi olmasalar da kendilerini şanslı hissetmeyebiliyorlar, "keşke eşcinsel olmasaydık da homofobi yerine heteroseksizmin katı dayatmalarına maruz kalsaydık" diyebiliyorlar. Tabi bu durum heteroseksizm ve homofobisiyle alakalı bir durum. Çocukluktan itibaren heteroseksizm içselleştirilmese ve homofobi olmasa, insanların umrunda olur mu cinsel yönelimleri, eşcinsellkleri. Heteroseksüellerin umrunda oluyor mu cinsel yönelimleri?

2 yorum:

  1. ben eşcinselim ve kendimi gerçekten şanslı hissediyorum. her iki cinsin duygularını erkek ve kadın olarak taşımak güzel. daha renkli bir iç dünyaya sahip olduğumu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. İnsan kendini sevdiği sürece şans hep yanında olur zaten...

    YanıtlaSil