11 Aralık 2017 Pazartesi

Penisimin ucundan ikinci defa girdiler ama bu sefer korktuğum gibi değildi; her şey modernleşmiş ayol!

Denizli Özgürlük Heykeli!

Hayat bir süreç ve bize yazılan senaryoyu elimizden geldiğince iyi oynamaya çalışmak olmalı görevimiz. Ben de onu yapmaya çalışıyorum ama ne kadar başarılı oluyorum bilmiyorum. Pek of dememeye çalışıyorum olumsuzluklar karşısında. Çünkü her engeli kendimizi geliştirme sürecinin bir parçası olarak görüyorum. Bir de hayatta neler neler olduğunu düşünürsek, yeri geldiğinde şükretmesini de bilmek gerekiyor. Gözüm hiç yükseklerde olmadı zaten. İyi yaşam nedir diye sorgulamak gerekiyor. Bana göre sağlıklı olmak ve bilgili yaşamak. Bunu da insan istedikten sonra, özellikle günümüz dünyasında gerçekleştirmek daha kolay biraz çabayla. Çünkü imkanlar müsait. Bilginin sonu ve ucu bucağı yok ama sağlıklı olmak daha hala insan yaşıyla da orantılı. Belli bir yaştan sonra bazı sağlık problemleri kaçınılmaz oluyor. İdrar yapma sıkıntım başlayalı kaç yıl oldu bilmiyorum ama 3-5 yıllık bir mazisi var. Ve dayanılmaz noktasında, ilaçla iflah olmaz hale geldi. Yeni bir tedavi evresindeyim. Bu 5. sil baştan mı oluyor ne... Mesane boynu yüksekliği, sistoskopi denilen çok ağır tetkik, Devlet hastaneleri, Üniversite hastanesi, başka bir doktor, başka bir doktor ve başka bir doktor... Sistoskopi denilen penisin ucundan kameralı boruyla girme testini bir daha yaşadım. İdrar yapma sıkıntım yüzünden bundan kaçamadım ikinci defa da. Ben zannediyordum ki, prostatım büyük, prosedür gereği sistoskopi yeniden yapılacak, çünkü işleme başlayan doktor kan, ultrason, sistoskopi gibi şeyleri yeniden istiyor, ve prostatımdan ayrılıp rahata kavuşacağım. Ama doktor "teşhis koymak için bu testler yeterli değil, Üniversite hastanesinde devam etmen gerekiyor tedavi sürecine." dedi. Oysa sondan 3. doktorum beni sağlığıma kavuşturacak kişiydi. İlaç fayda etmezse, prostat ameliyatını yaparız demişti. Çünkü doktorlar 50 yaşından önce prostat ameliyatına yaklaşmıyorlar. Ve demişti ki inandığım doktor, sende mesane boynu yüksekliği veya idrar kanalı darlığı olsa bu yaştan-48 yaşından önce de ortaya çıkardı. Ama bu doktorum da bu sefer İzmir'e gitmiş. Ondan sonraki doktorumun sistoskopi testi yapmak istemesinden dolayı biraz daha ilaca devam ettim ama kar etmedi ve bugünkü doktoruma razı oldum. Kan, ultrason ve sistoskopi ama neticelenemedi süreç. Biraz dinlenip, kendime gelip, son doktorumun tavsiye ettiği Prof.a gideceğim Üni. hastanesine. Bugün, yarın geçsin bakalım...
Bu arada penis ucundan girilerek idrar yollarının kontrol edildiği sistoskopi denilen işlem artık çok daha kolaylaşmış. Önceden kasıklarımdan iğne vurularak uyuşturulmaya çalışılmış ve bağırta bağırta içime girilmişti penis ucumdan. Bugün ise penisimin içine bir jel sıktılar ve bir süre sonra kameralı kalın borularla içime girdiler ama çok canım yanmadı.
Bir de yaşadığım bölgedeki resmi kurum hizmetlerinden memnunum diyebilirim. Sağlık ekipleri daha iyi davranıyor, işlemler daha kolay ve mükemmel yapılıyor, vesaire...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder