23 Mayıs 2015 Cumartesi

Albümlerin çıkış şarkılarının belirleyicisi nedir?


Nilüfer "Benim Cennetim" albümünün çıkış şarkısı olan "Haziran Vakti"ne klip çekmiş...
Niye "Haziran Vakti" çıkış şarkısıdır ve niye ona klip çekilir?
Çıkış şarkılarının belirleyicisi nedir?
Albümün en iyi şarkısı olduğu için mi...?
Albümü en iyi yansıtan şarkı olduğu için mi..?
Albümü dinleyice ulaştıracak olan en stratejik şarkı olduğu için mi..?
Yoksa müzik şirketinin aldığı bir karar mıdır..?
Yoksa yoksa hatır gönül mü vardır o şarkının çıkış veya klip şarkısı olarak seçilmesinde?
Çünkü şarkı bir Sezen Aksu şarkısıdır...
E diğer besteciler veya şarkı sahipleri az mı değerlidir..?
Nilüfer bir dönemler Adnan Ergil ile parlatmadı mı kendini..?
Şehrazat da iyi bir bestecidir ve de Nilüfer'in yakın arkadaşıdır...
Şehrazat, söz konusu Sezen Aksu olunca daha mı az alınacaktır..?
Oysa Şehrazat'ın şarkısı albümün en iyileirnden...
Peki Nazan Öncel ne olacak iki şarkısıyla..?
Haziran ayına az kaldı, mevsimine uygun olsun diye mi seçildi acaba?
Yoksa Nilüfer'in ruh halini yansıtan veya şu dönemki moduna en uygun şarkı olduğu için mi seçilmiştir çıkış şarkısı olarak?
Albümün en iyisine göre bir çıkış veya klip belirlenecekse, o zaman adaptasyon iki şarkı albümün en ama en iyileri, hatta Nilüfer'in bugüne kadar söylediği şarkıların en iyilerinden...
Ben "Haziran Vakti"ni duyduğumda hayal kırıklığına uğramıştım ve umarım albümün tamamı böyle değildir diye dua etmiştim. Çünkü gerçekten düzenleme olarak falan da albümün en vasatı, hatta albüme alınmaması gereken şarkılardan biri. Nilüfer'in albümüyle ilgili bir şeyler karalarken, bu şarkıyı zamanla sevebileceğimden bahsetmiştim ama bugün 24 saat aralıksız döndü Nilüfer'in albümü ama bir türlü ısınamadım. Gazetede de Nilüfer'in klip şarkısının bu olduğunu öğrenince, neden albümün en kötü şarkısı çıkış şarkısı olur sorusu oluştu kafamda.
Yanlış anlaşılmasın...
Konunun Sezen Aksu ile falan alakası yok...
Aklıma gelmişken... Bir dönem Kayahan, Nilüfer'e şarkısının albümün isim ve klip şarkısı olması için dayatmada bulunmuştu...
"Olur mu, Olur mu"
Ama Sezen Aksu'nun böyle şey yapması da söz konusu olamaz tabiki de...
Tabi bana ne hangi şarkıyla çıkış yapıldığından...
Ama bu sadece benim fikrim de değil...
Bir çok insan hep merak eder sanatçıların neden albümün en iyisiyle çıkış yapmadığını...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder