13 Aralık 2018 Perşembe

Bana ayrımcılık yapanla, bu ayrımcılığa duyarsız davranan herkes aynı kefededir!


Bir ortamda, bir grupta;
bana karşı yapılan ayrımcılığa ve haksızlığa duyarsız kalan herkes aynı kafada ve kefede olduğu için,
ben onlara karşı da hiçbir şey olmamış gibi sessiz kalamam.
Çünkü bana yapılan haksızlık veya ayrımcılık sadece ayrımcılık yapanın meselesi değildir;
duyarsız davrananların da aynı hareketi sergilemeyeceğinin garantisi yoktur;
bana olmasa bile başkasına sergilerler.
Ayrıca bu duyarsızlık,
kişinin nasıl bir kişiliğe sahip olduğuna,
duyarsız olduğuna da işarettir.
Yani açıkçası ben kabul edemem
bir meselede;
bu sizin sorununuz, kendi aranızda halledin durumunu.
Çünkü bu sen de haksız olabilirsin demek gibi bir şeydir.
Öyleyse böyle kişilerle benim işim olabilir mi?
Haaa, bakınız benim savunulmaya, desteğe falan ihtiyacım olduğundan değil;
dediğim gibi yanındakinin kim ve nasıl bir kişilikte, karakterde olduğunun önemli olmasından dolayı...
Ne yazık ki insanların büyük çoğunluğu,
bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyetinde.
Ben birilerinin haksızlığa duyarsız kalamadığım için çok defa kötü olaylarla karşılaştım biliyor musunuz?
Çünkü insanlar kendilerine böyle duyarsız bir sistem oluşturmuş ve herkes bu durumdan memnun;
birisi duyarlılık gösterdiği zaman, kendi ayrımcılıklarına yanmıyorlar da,
duyarlı bir kişilikten rahatsız oluyorlar.
Mesela herkes bir yabancı düşmanlığı, ırkçılık var
ve insanın her zaman insan olsuğunu, hatta hayvanın bile eşit yaşama hakkını anlatamıyorsun onlara.
Herkes çoğunluğun rüzgarını almış arkasına;
bir özgüvenszilik, bir korkaklık, bir kendin olamama durumu mevcut.
Belki bu sayede kalabalığın içinde olabilirler ama kendilerine yalnız kalıyorlar.
Ben anlayamıyorum bu kadar yüzsüzlüğü yaa;
insanlar, ayrımcılık yapılan insanlara karşı duyarsız kaldıktan sonra,
ayrımcılık yapılan insana selam verebiliyor hiçbir şey olmamış gibi.
Daha dün senin meselen değildi
ve hala ayrımcı davranan ortamın içindesin;
pardon ama salak değilim, sadece nezaketimden utandırmıyorum!
Konu homofobiye karşı duyarsızlık meselesi falan değil; her anlamda.
Homofobiyi baz alacak olursam; o zaman eşcinseller dahil topyekün herkesi uzayın derinliklerine göndermem gerkir!
Bana yapılan ayrımcılıkları, haksızlıkları bir kenara not ettiğimi, asla unutmayacağımı unutmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder