10 Eylül 2015 Perşembe

Yeşim Salkım: Eşcinselleri desteklemeyen eşcinsel sanatçıları ikiyüzlü buluyorum


Yeşim Salkım hakkında yazacağım gene...
Eşcinsel dergi GZone'a eşcinsellikle ilgili önemli açıklamalarda bulunmuş...
Ünlü bir şarkıcının LGBTİ'leri destekler nitelikte sözler söylemesi, hatta o dergiye kapak olması bence çok önemli..
Yeşim Salkım bazılarına ne anlam ifade ediyor bilmiyorum ama benim için popumuzun ikinci patlamasını yaptığı 90'ların en önemli ve gerçek yorumcusu...
Ben Yeşim Salkım'ın LGBTİ'lere karşı gerçekten bu kadar duyarlı olduğunu bilmiyordum ve röportajda LGBTİ'lerle ilgili ciddi mesajlar veriyor...

"Türkiye’de insanların haklarının olmadığını düşünüyorum. İnsan haklarının olmadığı bir yerde insanlar LGBT hakları üzerine yorum yapamıyorlar. Ne yapılmalı? Çok okunmalı, çok düşünülmeli. Ahlak nedir onu bir öğrenebilirsek ondan sonra bir takım haklar üzerinde konuşabileceğiz."

"İnsan dilediği ve istediği gibi yaşayabilir. Bir takım hakları vermeyi de sadece devlete mal etmeden herkeste aynı bilincin oluşması lazım."

Çocuklarınızdan birisi size eşcinsel olduğunu söylese tepkiniz
ne olur? sorusuna...
"Çocuğumu alıp doktora götürmem kısacası. Çok erken yaşta bunu fark ettiyse, bir şekilde ona ulaşmaya, dokunmaya çalışırım ve ona nasıl yardımcı olabileceğimi düşünmeye başlarım."
diye cevap veriyor...
Ve..
"İnsanoğlunun toplumsal cinsiyete göre yaşadıkça adım adım yok olduğunu görüyoruz."
diye devam ediyor...

Eşcinsellerin evliliği konusunda ne düşünüyorsunuz? sorusuna da,
"Kurum olarak evliliğe fazla takılmamak gerekiyor"
şeklinde cevap veriyor...

Eşcinselliğini gizleyen sanatçılara da dokunduruyor...

"Tüm LGBT bireylerin koşulsuz şartsız hep arkasındayım. Eşcinsel olup da LGBTİ Onur Yürüyüşünde sesini yükseltmeyen ünlüleri ikiyüzlü buluyorum açıkcası. Sen neysen osun. Hani bu saatten sonra olmaz da, cinsel yönelimim değişirse bunu alenen açıklarım. Bundan da hiç korkmam."

Teşekkürler Yeşim Salkım yanımızda olduğun için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder