8 Eylül 2015 Salı

Özgürlük için savaşılmaz; özgürlük için konuşarak anlaşılır...

Barış ve huzur neden gelmiyor biliyor musunuz?
Çünkü insanların birbirine karşı öfkesi var...
Ben çıkar politikalarının o kadar önemli olduğuna inanmıyorum çatışmalardaki...
Belki de inanmak istemiyorum...
Hangi çıkar bir canlının canından daha önemli olabilir ki..?
Barışın uzun vadede getirilerinin en karlısı olduğunun önüne geçen bir şeyler var sanırım...
Nedir bunlar..?
Hayata dair doğru muhasabe yapılamıyor diye düşünüyorum...
Hayata dar çerçeveden bakılıyor...
Tek taraflı bakılıyor..
Tek tarafın ideolojileri var egolara tesli olunan...
Bir inatlaşma var...
Bencillik var...
Belki de en önemlisi bilgisizlik var...
Sağlam, sağlklı bir yaşam biçimi oturtamamızın olumsuzlukları var...
Bu yüzden insanlar birbirlerini anlayamıyorlar veya anlamak da istemiyor olabilirler geniş düşünülemediği için...
Oysa formül çok basit...
Hepimiz insanız...
Hepimizin eşit ve özgür yaşama hakkı var..
Kısaca hayat paylaşınca güzel; huzurlu...
Ne yapalım...
Bilgi toplumu olalım...
Ne yapalım...
Bilimle uğraşalım...
Hayata bırakın bir millet, kültür, ideoloji vesaire gözünden bakmayı, çevre açısından, bütün açısındana bakalım...
Ben haklıyım, benimki doğru, benim dediğim olacak derseniz, tabi barış gelmez, huzur olmaz...
Ülkemizdeki çatışmaların durması için atılması gereken ilk adım da Yeşiller Partisi'nden Cem Özdemir'in dediği gibi, "PKK tek yanlı olarak kayıtsız şartsız ve süresiz silahları bırakıp, ebediyen toprağa gömmelidir. Bir daha da çıkarmamalıdır"...
Silahla çatışacaksın ve barışı getireceksin öyle mi?
Bu "barışı öldürmek"tir...
"Barışı öldürmek" o kadar çok anlam yüklü ki...
Ölen şeylerin içinde hayata dair o kadar çok şey var ki...
İnsanların birbirine olan sevgisini öldürmekse en başta geleni..
Sevgi öldükten sonra barış gelir mi?
Silahlarla sevgi kalır mı?
Halkların birbirine karşı ne hissetmesine sebep olur bu çatışma..?
Bunun hesabı yapılamıyor mu?
Özgürlük için savaşılmaz; özgürlük için konuşarak anlaşılır...
Konuşulamıyorsa, ortak bir dil yakalamak için çaba sarf edilmelidir...
Yakalanamıyor mu; o zaman barış gelinceye kadar o ortak dili yakalamak için mücadele edilmeli...
Barışın başka bir yolu yoktur.
Her bir taraf "ben barış dili ile konuşmak istiyorum ama karşı taraf beni anlamak, dinlemek istemiyor" diyebilir...
Demek ki ortak bir dil yakalanamamış hala...
Herkes, ben haklıyım düşüncesinde...
Oysa sen haksızsından da öte, acaba ben haksız olabilir miyim diye düşünebilmeliyiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder