29 Ağustos 2015 Cumartesi

Müziğimizde aranan enteresan kan: Berkay Özideş


Yeni albümleri, şarkıları tarıyorum...
Berkay Özideş... "Leyla single"ı...
Klip sitesine giriyorum... Klibi var... İzliyorum... Farklı... Tam istediğim tarzlardan bir şey... Mesajı güçlü... Sanırsam giden sevgilin arkasından bir haykırış... Ama suskun ve de kalpten bir haykırış... Kafayı yedirtecek cinsten bir aşk acısı gibi görünüyor klipten anladığımız kadarıyla... Pandomim tarzı hareketlerle dans ifadeli klip, şarkıya sanatsal ve de estetiksel bir anlam katmış...
Şarkının düzenlemesini de çok sevdim... Davul ve trampet gibi vurmalı enstrümalar orkestranın öznesi konumunda... Koro da şarkıyı çok sesli hale getirmiş... Çok Batı olmuş... Şarkıyı 4. dinleyişimde o kadar çok sevdim ki... Keşke hep böyle şarkılar yapılsaydı ülkemizde... Müziğimiz o zaman daha kaliteli olur, daha uluslararası olur, müzik anlayışımız gelişirdi...
Berkay Özideş'i tarıyorum arama motorunda...
Aaa! Unutmuşum... Akdeniz Oyunların'da bileğindeki dövmeyle Gezi olaylarını destekler nitelikte gönderme yapan ENBE Orkestrası solistlerindendi... Yanılmıyorsam bu olay yüzünden orkestra ile de yolları ayrılmıştı...
Kürşat Başar'ın albümünde söylemiş... Giyimiyle kuşamıyla da çok tarz ve de karizma bir adam ama...
Yeşim Salkım ile müzikalde oynayan da oymuş..
Bir röpotajında, yapmak istediğim henüz yapılmadı, demiş... Farklılığını ispat eden bir cümle...
Giyim konusunda saçmaladığını söylemiş ama o saçmalık da yaratıcılığının ifadesi bence...
İlk albümünün kendi tarzında olacağını söylemiş... Bu single, "Leyla" umarım albümünün müjdecisidir...
Bu arada kayıt olarak ENBE Orkestrası'nın albümünde de yer almış...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder