30 Ağustos 2015 Pazar

Gülhan - Seyhan ikilisini bir dinleyin; ben bayıldım


Dün bir ikili ve albümleriyle tanıştım... Eskiden, yani bir müzik market zincirine mahkum olmadan önce kasetçiler vardı ve oraya her yeni çıkan albüm gelirdi ve her şeyden haberimiz olurdu ama şimdi "market zinciri" sadece politikasına uygun albümleri raflarında veya internet şubesinde bulunduruyor ama diğerlerinden haberimiz olmuyor işte... Gülhan ve Seyhan ikilisinden ve albümlerinden de dün haberim oldu. Önce klip şarkılarını dinledim, izledim. Daha önce Semiramis Pekkan'dan dinlediğimiz "Çöpçatan" şarkısıydı. Ama albümü dinleyince % 100 pop olduğunu görüyorsunuz. "Çöpçatan" hiç de albümün temsili bir şarkısı değil. "Çöpçatan" yanlış düzenlenmiş, albümde yer almamalıymış falan demek istemiyorum. Hani çıkış şarkısına bakıp da cover bir albüm falan zannedilmesin diye diyorum. Tamamen özgün bestelerden oluşuyor. Soundu çok Batı ama bir farkla... 70'lerin tarzıyla. Besteler melodik, düzenlemeler ritim üzerine kurulu değil; resmen orkestravari... Melodiyi çalıyor müzik aletleri... Ve yorumlar... Gerçek ses sanatçıları... Bir Yeşim(Salkım değil)'i dinliyor gibi oluyorsun, bir Pınar Ayhan'ı... Hatta Funda Arar lezzerti de var... Şarkıların şarkı gibi olması, düzenlemelerin tertemiz orkestrasyon olması, yorumların çok net ve profesyonelce olması dikkat çeken unsurlar... Albüme 10 üzerinden 10 veriyorum... Öne çıkan şarkılar çok az fakla öne çıkıyor... Bütün şarkılar çok dinlenesi, çok güzel, çok kaliteli... Ben özlediğim 70'lere döndüm bu ikiliyle, bu soundla, bu kaliteli bestelerle... İkili Almanya'da yetişmiş ve vatan özlemiyle 70'lerin filmleri ve müziklerinden beslenmişler. Bu da çalışmalarına yansımış zaten. İkisi de eğitimliler (Gülhan İTÜ Devlet Konservatuarı ,Seyhan ise Marmara Üniversitesi Alman Dili mezunu)... Üniversite dışında TSM eğitimi de almışlar... Albümde 8 şarkı var ama insan doyamıyor ve tekrar tekrar dinleme ihtiyacı hissediyor. Bu yılın dinlerken keyif aldığım en güzel albümlerinden... Slow ağırlıklı albümün hareketli şarkıları da çok güzel. Ama 70'lerin romantizmini damarlarımızda hissettirecek cinsten bir çalışma bütün olarak. 80'ler tadı da var...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder