10 Haziran 2015 Çarşamba

Teşekkür ederim nazik davranışlarınız için..!

Paylaştığımız her güzel an benim için bir kutlama,
karşımdakine hissettirdiğim güven, aldığım en değerli hediye,
yürekten bir nezaket fethedilişimdir...


46 yaşındayım ama ben hiç öyle özel sayılabilecek günlerimi şölene dönüştürmediğim gibi,
doğum günlerimi de hatırladığım kadarıyla 3-4 kere küçücük kutlamışımdır...
Hatırladığım kadarıyla bir kere iş arkadaşım Funda,
bir kere yan komşu iş arkadaşım Birgül,
bir kere de spor öğretmenimiz Ulaş beyler pastalı sürprizler yapmışlardır bana...
Bu doğum günümü de kutlamıyorum işte...
Sanırım bir aksilik olmazsa, İkizler burcu olarak toplu bir pasta kesme ritüeli gerçekleştireceğiz Merkürlüler olarak...
Yanlış anlaşılamsın, bu durum kutlamalara karşı olduğumdan veya özel günleri önemsemediğimdem değil...
Sanırım herkesin önceliği farklı oluyor...
Hayata karşı algıları farklı oluyor...
Dünya üzerindeki bir hassasiyet belki de benim için çok daha önemli ve beni çok mutlu ettiğinden de olabilir...
Mesela Kanada'daki Fok katliamının durudurulduğuna veya işte ne bileyim Uzakdoğu'daki balina katliamlarının durdurulduğuna veya dünyanın bütün zenginliklerinin yasal olarak paylaşılma zorunluluğuna, bütün insanların savaşı önlemek için ortak bir dil kullanması veya sınırların ortadan kalkarak tek bir ülke olmasına dair haberler benim için çok daha önemli, öncelikli, anlamlı...
Bu söylediklerim abartılı bir kendini iyi gösterme hali olarak algılanabilir ama yüreğimi benden başka kim daha iyi bilebilir ki...
Bu ikili ilişkileri önemsemediğim anlamına gelmemeli tabiki de..
Çünkü ikili ilişkilerdir kitlesel ilişkileri meydana getiren...
Güzellik, güzel bireyselliklerin toplumsallaşmasıyla mümkündür...
Daha önce çok defa dile getirmişimdir...
Ben ikili ilişkilerde nezakete çok önem veririm...
Ama yürekten olanına...
Ugulamada bunu göstermek de ayrı bir nezakettir ama gerçek olanı yürekten olanıdır...
Hatta gerçek nezaket programsız olup, yaşamın içinde doğal bir şekilde gerçekleşendir...
Yaşarken alır, görür insan nezaketi karşısındakinden...
Bu nezaket paylaşılan güzel anların bir kıvılcımıdır...
İşte o andır en büyük kutlamalar daha doğum günün gelmeden...
Art niyetsiz bir bakıştır kutlama...
Karşındakinin sana, "çok iyisin" demesidir...
Belki seni özlemesidir bile...
Kapını çalmasıdır...
Sana bir şeyler öğretmesidir hayata dair...
Hatta çok uzaktaki kişilerin beni mutlu eden bir şeyler yapmasıdır...
Ve senin de ona hissettirdiğin iyi niyete dair güven, aldığın en büyük mükafattır, hediyedir, ödüldür...
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder