28 Mart 2015 Cumartesi

Onlar gey veya LGBTİ, ben TOP!


Yıllardır eşcinsel kimliğimi tanımlarken "top, ibne" kelimelerini kullanırım. Eşcinseller bile karşı çıkarlar bu tanımlamaya. Niye aşağılayıcı kelimeleri kullanıyorsun? diye. Kavga ederler benimle, cephe alırlar beni. Çünkü onlara göre de eşcinsellik aşağılık bir durumdur ki, o şekilde ifade edilmek istemezler, hatta görünür bile olmak istemezler. Onlara göre de eşcinsellik ayıp bir şeydir, kurtulmayı çok denemişlerdir ama başaramamışlardır ve Tanrı'nın lanetlediği, toplumun ahlaksız olarak gördüğü eşcinselliği ancak gizli yaşamayı mübah görmüşlerdir kendilerine. Ne alemi vardır ki açık olmanın; heteroseksüeller kimliklerinin altını çiziyorlar mıymış, heteroseksüelliklerinin çığırtkanlığını yapıyorlar mıymış; heteroseksüeller heteroseksüel oldukları için öldürülüyorlar mı peki? Heteroseksüeller heteroseksüelliklerini gizliyorlar mı utandıkları için? Bir cinsel organlarını ellerine alıp dolaşmadıkları kalıyor özellikle erkek cinsi heteroseksüellerin. Kalkmış delinin biri de, o deli ben oluyorum tahmin ettiğiniz üzere, utanılacak, ayıp-günah ve ahlaksızca bir kimliğin argo tanımıyla tanımlıyor kendini! Hatta beni eşcinsel düşmanı, homofobik zanneden LGBTİ'ler bile oluyor kendimi argo eşcinsellik kelimeleriyle tanımlamam yüzünden. Çünkü az önce dediğim gibi eşcinsellik utanılacak bir durum(!) ve ben, bizi kamufle edecek ve de daha asil gösterecek "LGBTİ" veya gay gibi kelimeler varken, kalkmış kendimi top olarak tanımlıyorum. Aklımdan zorum olmalı mutlaka! Açık ve kimliklerinin arkasında durabilen eşcinseller, LGBTİ'lerin de ötekisi. LGBTİ'ler uzun vadede kendilerine faydalı olabilecek özgürlük ve eşitliğe dair düşünceleri bile algılamak istemiyorlar ve ahlakçılıkları tutuyor çeşitli bahanelerin arkasına sığınarak; burası Türkiye, burası Müslüman bir ülke, burası erkek egemen bir toplum, vesaire... Hiç düşünmüyorlar tabi bu ülkede eşcinsel hakları niye yok. Geçmiş eşcinsellerin gizliliği yüzünden bugüne hak mirası kalmamış, bugünkülerin de ne gelecek eşcinsellere, ne de eşcinselliği hak mirası bırakmak gibi bir zihniyetleri mevcut. Hala eş-cinsellik yatakta giderilen bir ihityaçtır, gizli yaşanan duygulardır. Eşcinsel kimlikleri yüzünden sosyo ekonomik anlamda bir ayrımcılığa maruz kaldıkları zaman, fiziksel olarak canları yandığı zaman ciyak ciyak bağırıyorlar veya bağıramıyorlar bile isyen ediyorlar gökyüzüne, hava boşluğuna ama... Eşcinsel mücadele en başta kendi kafamızın içindeki, kendimizin oluşturduğu nefretten, korkulardan, kısaca homofobiden kurtulmakla mümkündür. Onun dışındaki her şey benim için teferruattır kolaycacık halledilebilecek olan. Milyonlarca görünür eşcinsele hayır demek kolay mı öyle? SİZ YOKSUNUZ Kİ VAR SAYILASINIZ. GÖRÜNÜRLÜĞÜN ÖNEMİNİ ANLAMADAN HİÇBİR ŞEY BAŞARILAMAZ. GÖRÜNÜRLÜK DE ANCAK KENDİ REALİTENİ, KENDİNİN TANIMASIYLA MÜMKÜNDÜR, DOĞUŞTAN GETİRDİĞİN KİMLİĞİNİ NORMALLEŞTİRMEKLE, SIRADANLAŞTIRMAKLA MÜMKÜNDÜR. SANA TOP DİYENE, EVET TOPUM DİYEBİLMEKLE, KİMLİĞİNİN HER NE ŞEKİLDE TANIMLANIRSA TANIMLANSIN ARKASINDA DURABİLMENLE MÜMÜKÜNDÜR. BENİM KENDİME TOP DEMEMİN SEBEBİ DE, EŞCİNSELLİĞİ HALKIN AŞAĞILAYICI BAKIŞ AÇISINDAN KURTARMAKTAN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİL. BU YILLARDIR BÖYLE, BUNDAN SONRA DA BÖYLE OLACAK VE TOP KELİMESİ BENİMSENEN BİR KELİME OLUNCAYA KADAR DA DEVAME DECEK TOPLUĞUM. ÇÜNKÜ ÜSTÜ KAPALI KELİMELER EŞCİNSELLİĞE BAKIŞ AÇISINI YUMUŞATMADIĞI GİBİ, ÜSTÜNÜN ÖRTÜLÜ KALMASINA DA SEBEP OLUR. BELKİ BEN DE ŞU AŞAMADA EŞCİNSELLİĞE BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİREMİYORUM KENDİMİ HALKIN ANLAYACAĞI DİLDE TOP DİYE TANIMLAYARAK AMA EN AZINDAN KİMLİĞİME SAHİP ÇIKIYORUM HERKESİN ANLAYACAĞI DİLDE.

Kanada'da SCGSD isimli cinsel çeşitliliğin rahat ifde edilebilmesi için çalışan bir örgüt, eşcinselliğe dair kelimenin aşağılık anlamından kurtarılması adına farkındalık yaratmak için tamamen eşcinsellerin saçlarından oluşan bir kazak örmüş de... Elin oğlu da yapınca umarım doğru bir şekilde anlaşılabilirim....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder