14 Aralık 2014 Pazar

Şarkıcı: Yeşim Salkım


Yeşim Salkım'ın canlı performansları gündemde şu sıralar. Övgüyle bahsediliyor; hatta özel hayatı gerekçesiyle oluşmuş önyargıları yıkarcasına. Oysa insanın özel hayatıyla sanatçılığının ne alakası olabilir ki. Kaldı ki özel hayat denilen mesele lastik gibi kişinin bakış açısına göre algılanabilir veya hiç de bilindiği, anlatıldığı gibi de olmayabilir gerçekler. Hem üstelik insanlar neler neler yapıyor görmezlikten geliniyor da, söz konusu sanatçılar olunca hedef gösteriliyor. Ben iyi bir sesi, iyi bir şarkıcıyı, hele iyi bir yorumcuyu bütün günahlarıyla severim ve de dinlerim. Çünkü sanatçı dediğimiz kişi bir kere o kadar duyarsız olamaz. Ki Yeşim Salkım, müziği meslekten öte aşkla yapan teknik, eğitimli bir şarkıcıdır. Bence O da çok üst düzeyden bir şarkıcı olduğu için hak ettiği değeri görmemektedir ülkemizde. 10 stüdyo albümü ve 3 single'ı, iki de film ve tiyatro soundtrack'i bulunmaktadır. 4 filmi ve 5 dizisi olan "Altın Portakal"lı bir oyuncudur, tiyatro oyuncusu, müzikal sanatçısıdır. Ben bir kere konserini izledim ve sahne hakimiyeti çok güçlü, seyirciyle diyaloğu ise çok mükemmel şarkıcı. Yorumcu olarak Nükhet Duru nasıl Bir numaramsa bu ülkede, şarkıcı olarak da Yeşim Salkım Bir numaramdır. Yorumculuk şarkıcılıktan daha üstündür diye de bakmıyorum olaya. Şarkıcılıkla yorumculuk arasındaki farkı da müzikseverlere bırakıyorum. Bir sanatçı; hem şarkıcı, hem iyi bir yorumcu da olabilir. Yeşim Salkım'ı sevmemin sebebi de tamamen şarkıcılığıdır; yoksa hiç kimsenin hiç kimseyle hayata bakış açısı tam anlamıyla örtüşmez, örtüşmek zorunda da değildir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder