11 Eylül 2014 Perşembe

3 bin liralık ayakkabı nasıl bir şey acaba?


Pınar Altuğ bir ayakkabıya 3 bin lira ödemiş. Daha öncesinden de bazı sanatçıların çok yüksek rakamlarla alış-veriş yaptığına dair haberler okuduk, okuyoruz, okuyacağız da. Gerçi parası olan herkes uçuk rakamlarla alış-veriş yapıyor ama sanatçılar daha çok göz önünde bulundukları için, daha çok göze batıyorlar. Milyonerler aklın hayalin almayacağı ne alış-verişler yapıyordur ama haberimiz olmuyor. Ama Seda Sayan oğluna 500 bin liralık araba alınca hemen öğreniyoruz ve eleştiriyoruz. Ama eleştirmeye hakkımız var. Seda Sayan ne demişti milletvekiline, senin maaşını ben veriyorum. Peki bu zenginler, sanatçılar bu paraları nasıl kazanıyorlar; alınlarının teri mi gerçekten? Bir işçi kadar bedenlerini yoruyorlar mı, bir bilim insanı kadar kafalarını yoruyorlar mı? Gerçekten kazanılan paralar hak edilerek kazanılmış paralar mı? Herkes işçi kesiminin sırtından para kazanıyor ama işçi kadar ezilmiyor, işçi kadar sıkıntı çekmiyor.

Sorun sadece bir kişinin bir ayakkabıya 3 bin lira ödemesi değil ki; kimbilir kaç kişi bir ayakkabıya daha ne fahiş fiyatlar ödüyordur. Oysa o paralarla neler yapılabilir; imkansızlıktan okuyamayan kaç öğrenci okutulabilir. Zenginler diyecek ki, biz okul bile yaptırıyoruz. Müsrif olacağınıza bir okul daha yaptırın, hatta 3 bin liralık ayakkabı giymeyiverin, ne olacak. Ben mesela 5 liralık, 10 liralık, hadi bilemedin 15 liralık ayakkabı giyiyorum. N'oluyor; hem yürüyorum, hem spor yapıyorum. 3-5 liralık ayakkabı da işimi görüyor benim. Sizin de görebilir. Birileri, bak sanatçı olmuş, ne kadar cimri, diyebilir. Desin, müsrif olmaktan iyidir cimri olmak.

500 bin liralık araba hele... Akıllara ziyan. Kazanıyorum, alırım, diye bir şey olabilir mi? O zaman ben sizin Afrika'daki açlara üzülmenize inanmam, zaten akıllarına geliyor mu onu da bilmiyorum. O paralarla dünyadaki bütün sokak hayvanlarını doyurabiliriz mesela. Tabi kurban kültüründe sokaktaki hayvanın ne önemi olabilir değil mi? Özel araç keyfi bir iştir. Toplu taşıma araçlarıyla gidilemiyor mu gidilmek istenen yerlere? İhtiyacı olan özel araç da kullansın ayrı mesela ama 500 bin liralık olması...

Velhasıl ayrı dünyaların insanlarıyız sanırım. Yani bir işçi asgari ücretle geçinebiliyorsa, zenginlerin geçinememesi için sebep var mı? Geçinemiyorlarsa, o zaman işçi kesimini düşünsünler. Ben şahsen zenginlerin müsrifliğini insanlıkla bağdaştıramıyorum. Yani sakız alır gibi 3 bin liraya falan ayakkabı almak... Belki bizler küçük insanlar olduğumuz için az kazanıp hayatı küçük yaşıyor olabiliriz ama siz büyük insanlar çok kazanınca hayatı büyük mü yaşıyorsunuz, küçük mü tartışılır. Bir kere o paralar boşa harcanıyor. Eşya tutkusu obsesiflikten başka bir şey olabilir mi? İhtiyaçtan olsa, bu kadar yüksek paralar ödenmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder